Kleurzorg faciliteert
Kleurzorg functioneert als "tussenpersoon"/"loket" tussen enerzijds gemeenten en zorgverzekeraars en anderzijds de zorgprofessionals, zodat we hierbij op een kostenefficiënte manier hoogkwalitatieve zorg en bijbehorende diensten kunnen verlenen aan cliënten. Kleurzorg garandeert kwaliteitsnormen, faciliteert zorgdienstverlening en ondersteunt bij het sluiten van contracten en de financiele afhandeling:- Kleurzorg als kwaliteitsbeheerder
Kleurzorg controleert bij aanmelding van nieuwe leden of men voldoet aan de gestelde kwaliteitsnormen en voert regelmatig controles uit, opdat de kwaliteit van de leden blijvend blijft gegarandeerd. - Kleurzorg als contractdienstverlener
Centraal wordt een faciliteit voor gemeenten geboden, via welke het mogelijk is lokale aanbodconsortia van complementaire aanbieders te contracteren. - Kleurzorg als zorgdienstverlener
Per gemeente(groep) wordt een loket gefaciliteerd waar de gemeente zorgvragen van haar burgers kan neerleggen. Het lokale loket van de organisatie bepaalt, in overleg met gemeente en cliënt en met de focus op de cliënt, welke zorgverlener of combinatie daarvan de beste match is met de meeste kans op succes en doet eventueel hierbij aanvullend onderzoek. Er worden vervolgens afspraken gemaakt in de driehoek gemeente - zorgverlener(s) - cliënt. In onze ervaring is er regelmatig sprake van multi-probleemsituaties en daarbij is het dan soms efficiënt om meerdere zorgverleners in te zetten, maar dan natuurlijk wel volgens de integrale benadering van "één gezin, één plan, één regisseur". Kleurzorg verwijst, belegt en zorgt voor flexibiliteit en continuïteit. - Kleurzorg als financieel dienstverlener
Kleurzorg regelt de financiële administratie en afhandeling van de zorg-dienstverlening op basis van de afgesloten contracten en biedt aan de gemeenten een eenvoudige factureringstructuur, waarbij de achterliggende complexiteit voor de gemeenten wordt afgeschermd. Vanzelfsprekend vindt dit wel efficiënt, transparant en auditbaar plaats.
Bij dit proces worden opdrachtgevers en financiers mogelijkheden tot monitoring geboden. Daarnaast verrichten we metingen aan begin, terugkerend en aan het eind van de zorgdienstverlening, zodat we input kunnen leveren aan de outcomecriteria voor kwaliteitstoetsing jeugdhulp ("Outcome in zicht" van NJI, 9 mei 2014).